Pokiaľ kupujúci nezruší objednávku pred jej odoslaním a kupujúci si neprevezme tovar, dôjde k porušeniu kúpnej zmluvy, ktorá bola uzatvorená dokončením objednávky . Nevyzdvihnutie dobierky alebo zaplatenej zásielky automaticky neznamená odstúpenie kupujúceho od zmluvy.
Pokial nestíhate prevziať zásielku s tovarom, pobočky Packeta ponúkajú možnosť predĺženia odbernej lehoty. O konci úložnej lehoty vás informuje Packeta mailom i sms.
Z boxy Packeta majú ale kratšiu uložnú dobu.
https://www.packeta.sk/blog/skratenie-uloznej-doby-zasielok-pocas-sezony
Prípadne ak máte záujem, je možnosť opätovného odoslania tovaru (za primeraný poplatok) potom ako sa nám tovar vráti späť.
V zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka existujú dve možnosti. V prvom rade, kupujúci je povinný vyzdvihnúť si tovar a ak tak ani po výzvach neurobí, predávajúci môžete uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy z dôvodu porušenia povinnosti kupujúceho. V prípade zaplatenej objednávky teda kupujúcemu odošleme oznámenie o odstúpení od zmluvy, vystavíme dobropis a kúpnu cenu za tovar kupujúcemu vrátime.
Druhou možnosťou je, že tovar pre kupujúceho uskladníme a ak prejavíte záujem o opätovné odoslanie tovaru, tak vám tento tovar odošleme, pričom máme nárok na opätovnú úhradu poštovného a ďalších nevyhnutných nákladov súvisiacich s odoslaním v zmysle § 420 Občianskeho zákonníka . Okrem toho, v zmysle § 614 Občianskeho zákonníka máme ako predávajúci právo požadovať úhradu poplatku za skladovanie tovaru.